Een nieuwe S-Buddy website

S-Buddy heeft een nieuwe site! Twee weken geleden is de compleet nieuwe website online gegaan en daar zijn we trots op. De vormgeefster van de site, Hilde van de Kerkhof van ‘de Tantes’ grafisch vormgevers uit Eindhoven, vertelt over het hoe en waarom.

sbuddy-website-600x340

Waarom een nieuwe website en welke rol speelde jij daarin Hilde?

De vorige site was behoorlijk druk, miste wat warmte en mocht ook een stuk zakelijker. Bovendien is S-Buddy bij uitstek een bedrijf dat van moderne technieken gebruik maakt, alleen een website die geoptimaliseerd is voor smartphones ontbrak nog.

Jullie zijn vooral vormgevers, wat hebben jullie daarin betekend?

Het was een 1-2-3tje tussen de eigenaren, de fotograaf en mezelf. We wilden veel foto’s plaatsen, maar dan moet je opletten dat het geen ratjetoe aan beelden wordt. Het leuke is dat we gebruik hebben gemaakt van eigen mensen op de foto’s. Daarmee communiceren we het teamgevoel. Iedereen werkt mee, dat is heel krachtig.

Het logo van S-Buddy was al aangepast en er is nu ook een nieuwe slogan: ‘Jouw werk. Onze wereld.’ En er is een beeld van iemand die z’n colbert opentrekt en de ‘S’ laat zien, als een soort superman.

Klopt, we wilden krachtiger overkomen en hebben daarom de kleuren aangepast. Blauw en paars zijn krachtige kleuren en zijn bovendien goede accentkleuren in teksten. Het nieuwe beeld spreekt voor zich en is heel mooi geworden.

“Helder, to the point en fris”

De pay-off ‘Samen solliciteren’ is verdwenen uit het logo?

Inderdaad, S-Buddy wil laten zien dat ze meer is dan een bureau dat alleen helpt bij solliciteren. Onder de S-Buddy familie valt bijvoorbeeld ook carrièrecoaching.

Is de nieuwe site toekomst-proof?

Uiteraard hebben we daarover nagedacht. Om de site toekomst-proof te maken hebben we de informatie in blokken gepresenteerd. Informatie voor werkgevers, informatie voor werknemers en informatie over S-Buddy als organisatie. Allemaal in hun eigen kleur. Dit maakt het makkelijk om in het vervolg informatie toe te voegen of aan te passen.

Heb je nog wensen voor de toekomst?

Een site moet vooral communiceren en aanzetten tot actie, ook wel ‘call to action’ genoemd. We zijn nog bezig om dat verder uit te breiden. Maar voor nu zijn we heel blij met het resultaat: helder, to the point en fris!